واکسیناسیون در دوران بارداری می تواند به انتقال آنتی بادی به نوزادان کمک کند

278 بازدید
30 آبان 1400

چکیده مقاله

از زمانی که واکسن ها در دسترس قرار گرفتند ، پزشکان به شدت افراد باردار را تشویق کردند که در برابر COVID-19 ایمن شوند تا نه تنها از خود ، بلکه از نوزادان خود نیز محافظت کنند. این توصیه با توجه به نتایج مطالعاتی چون SourceTrusted Source است که نشان داده است که افراد باردار در مقایسه با افراد غیر باردار بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های شدید و عوارض ناشی از COVID-19 هستند.

همچنین در مقایسه با افراد باردار که واکسینه شده اند ، افراد بارداری که واکسینه نشده اند ، بیشتر در معرض زایمان زودرس قرار دارند و پیامدهای بدتری در زایمان دارند.

یک مطالعه جدید از محققان دانشگاه نیویورک (NYU) مزایای دیگری از واکسیناسیون را نشان داد: نوزادانی که مادران آنها واکسن Pfizer یا Moderna را دریافت کرده بودند دارای سطح بالایی از آنتی بادی ها بودند.

این یافته ها درست در حالی است که سازمان غذا و دارو (FDA) و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) به تزریق دوز بوستر واکسن به افراد باردار واجد شرایط، رای دادند.

تعداد افراد باردار مبتلا به COVID-19 در هفته های اخیر افزایش یافته است و این امر به دلیل پایین بودن میزان واکسیناسیون در بین افراد باردار و افزایش گسترش نوع بسیار مسری دلتا است.

"بهترین خبر این است که وقتی یک زن باردار واکسینه می شود ، نوزاد دارای آنتی بادی های محافظ در برابر COVID است. دریافت واکسن کووید برای مادر و نوزاد یک برد است. "

چگونه واکسیناسیون از نوزادان محافظت می کند

گزارش جدید NYU سطح آنتی بادی را در 36 نوزاد تازه متولد شده که مادران آنها یکی از واکسن های

 (mRNA based) را دریافت کرده بودند اندازه گیری کرد. محققان دریافتند همه نوزادان دارای آنتی بادی بالایی هستند و نوزادان متولد شده از مادرانی که طی 13 هفته پس از زایمان واکسینه شده بودند ، در مقایسه با نوزادانی که مادران آنها بیش از 20 هفته قبل از زایمان تزریق شده بودند ، سطح آنتی بادی بیشتری داشتند.

بر أساس مطالعات مصونیت ناشی از آنتی بادی از طریق بند ناف به جنین منتقل می شود. با این حال همچنان داده های بیشتری برای درک میزان محافظت نوزادان و تأثیر زمان آنها بر میزان مصونیت نوزادان متولد شده مورد نیاز است.

مزایای واکسیناسیون افراد باردار

زنان باردار در مقایسه با مردم عادی با افزایش عوارض ناشی از COVID-19 روبرو هستند.

پزشکان توصیه می کنند از آنجا که بارداری وضعیت ایمنی بدن را کاهش می دهد ، توصیه می شود از واکسن به منظور پیشگیری از بیماری کرونا دریافت کنید.

مطالعات نشان داده است که زنان باردار مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 بیشتر در معرض بستری شدن ، اینتوبیشن، پره اکلامپسی ، زایمان زودرس و مرگ مادر هستند.

نتیجه نهایی

یک مطالعه جدید نشان داده است که نوزادانی که مادران آنها واکسن Pfizer یا Moderna را دریافت کرده بودند دارای سطح بالایی از آنتی بادی ها بودند که مزایای دیگر واکسیناسیون را در افراد باردار برجسته می کند. افراد باردار بیشتر در معرض ابتلا به بیماری شدید یا عوارض ناشی از COVID-19 هستند.

با توجه به گسترش روزافزون نوع دلتا و افزایش موارد ابتلا به کووید -19 در افراد باردار در هفته های اخیر ، مقامات بهداشتی از افراد باردار می خواهند که در اسرع وقت واکسینه شوند.

منابع:

  1. https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/cases-updates/special-populations/pregnancy-data-on-covid-19/what-cdc-is-doing.html
  2. https://www.ajogmfm.org/article/S2589-9333(21)00176-2/fulltext
  3. https://nyulangone.org/news/pregnant-women-who-receive-covid-19-vaccination-pass-protection-virus-their-newborns
  4. https://www.umassmed.edu/news/news-archives/2021/08/covid-19-vaccine-benefits-pregnant-women-and-babies-umms-faculty-say/
  5. https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2104983

مطالب مرتبط

خودتان را آماده کنید، زمستان در راه است!

برخی از مواد، مانند اسیدهای صورت، می توانند حساسیت به...

Pomega

اثرات روغن دانه انار در حفظ و ارتقاء سلامت پوست:...

فولفیل

محتویات این فرآورده شامل گلوکومانان یا فیبر محلول تهیه شده...

داورهای تجویز شده می تواند بر اثربخشی واکسن کرونا تاثیر گذارد!

چه داروهایی می توانند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کنند؟...

Be the first to write a review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!
درخواست مشاوره تلفنی

    درخواست مشاوره تلفنی

    لطفا اطلاعات داخل هر فیلد را تکمیل بفرمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما
    تماس تلفنی برقرار کنند!

    تلفن تماس : 37741900 025
    ایمیل : info@kavianipharmacy.ir