آیا اومیکرون مشابه سویه آنفلوانزای سال 1918 میلادی عمل می کند؟

464 بازدید
29 آذر 1400

چکیده مقاله

از نظر تاریخی، بیشتر بیماری های همه گیر بین 2 و نیم تا 3 و نیم سال طول می کشد.

با گذشت زمان، ویروس های همه گیر معمولاً جهش می یابند و به یک بیماری بومی تبدیل می شوند که در سطوح پایین تر و قابل کنترل تر در  بین افراد انتقال می یابند.

 

این رخداد در همه گیری آنفلوانزای 1918 نیز اتفاق افتاده بود و برخی از ویروس شناسان امیدوارند که این اتفاق در مورد SARS-CoV-2، ویروسی که باعث COVID-19 می شود، نیز رخ دهد.

اگر چه هنوز خیلی زود است که بدانیم همه‌گیری COVID-19 چگونه رفتار خواهد کرد، اما گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که نوع Omicron ممکن است باعث عفونت‌های خفیف‌تر شود، که احتمالاً به دلیل مجموعه منحصربه‌فرد جهش‌ها همراه با ایمنی ایجاد شده در سراسر جهان است.

کارشناسان عموماً معتقدند ویروس‌ها اغلب جهش می‌یابند تا خطر کمتری پیدا کنند، اما همچنان 100 درصد قابل تضمین نیست که این اتفاق در حال حاضر برای ویروس کرونا رخ می‌دهد.

چه اتفاقی برای سویه آنفلوانزای 1918 افتاد؟

در عرض چند سال، سویه آنفلوانزای که باعث ایجاد پاندمی در سال 1918 میلادی بود، به میزان کمتری باعث بروز مرگ و میر شد.

اگر چه سویه آنفلوانزای 1918 هرگز ناپدید نشد، اما این سویه همچنان به جهش خود ادامه داد و نسخه ای از آن تا به امروز در میان افراد در گردش است.

کارشناسان علت این موضوع را به دلیل ترکیبی از ایمنی جمعی افراد و جهش های ویروس که آن را به سمت بیماری­های خفیف سوق داده است، می دانند.

اگر به رفتار ویروس‌ها از نظر بیولوژیکی فکر کنید، دلیل زندگی آن‌ها تکثیر و انتشار است و واقعاً هیچ مزیتی برای ویروس برای کشتن میزبان وجود ندارد.

کاری که یک ویروس می‌خواهد انجام دهد این است که میزبانی را آلوده کند و مسری باشد تا بتواند میزبان دیگری را آلوده کند و بتواند به گسترش خود ادامه دهد.

به طور خلاصه:

از نظر تاریخی، اکثر بیماری های همه گیر در عرض 2 تا 3 سال پایان می یابند زیرا ویروس به یک پاتوژن کمتر بدخیم جهش می یابد و در جمعیت ایمنی ایجاد می کند. این همان اتفاقی است که برای سویه آنفولانزا در همه‌گیری آنفلوانزای 1918 رخ داد، و بسیاری از ویروس‌شناسان امیدوارند که در مورد کروناویروس نیز اتفاق بیفتد. این امر ممکن است با سویه جدید ویروس کرونا( اومیکرون ) اتفاق بیفتد، یا نوع دیگری در آینده که هنوز ناشناخته است!

مطالب مرتبط

پنج باور غلط درباره چربی ها!

برای دهه‌ها، مردم از غذاهای غنی از چربی و کلسترول...

تردید برای تزریق واکسن کووید-۱۹ رو به افول است!

مطالعه منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا(JAMA) گزارش می...

کروم

کروم پیکولینات چیست؟ کروم یک ماده معدنی است که به...

فولفیل

محتویات این فرآورده شامل گلوکومانان یا فیبر محلول تهیه شده...

Be the first to write a review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!
درخواست مشاوره تلفنی

    درخواست مشاوره تلفنی

    لطفا اطلاعات داخل هر فیلد را تکمیل بفرمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما
    تماس تلفنی برقرار کنند!

    تلفن تماس : 37741900 025
    ایمیل : info@kavianipharmacy.ir