Pomega

1746 بازدید
27 اردیبهشت 1401

چکیده مقاله

روغن هسته انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها ویتامین‌ها است و خواص بسیاری برای سلامت و جوان سازی پوست دارد و از همین رو از روغن هسته انار در تهیه وسایل آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند. از جمله خواص فوق العاده روغن هسته انار می‌تواتد به مواردی از جمله رفع چروک پوست صورت و دور چشم، رفع آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت، رفع اگزما و پسوریازیس، تقویت و افزایش رشد مو، درمان شوره سر، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان، کاهش فشار خون، کمک به درمان دیابت، کاهش کلسترول بد، کاهش بیماری‌های قلبی، کاهش التهاب بدن، بهبود گردش خون، لاغری و کاهش وزن، درمان علائم یائسگی، کاهش خطر ابتلا به پارکینسون و آلزایمر و سلامت دندان‌ها اشاره کرد.

اثرات روغن دانه انار در حفظ و ارتقاء سلامت پوست:

ساختار مولکولی مزدوج امگا5 بسیار سازگار با پوست بوده و به آسانی جذب پوست می‌شود و مانند یک سیستم هدایت کننده، باعث انتقال مواد مغذی به سلول شده و باعث تسریع فرایند بازسازی و جوان‌سازی سلول‌ها می‌شود.

این محصول حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که  از طریق حذف رادیکال‌های آزاد که می‌توانند باعث پیری زودرس شوند، باعث ارتقاء سلامت پوست و ظاهر آن می‌شود. همچنین امگا5 روغن دانۀ انار تولید کراتینوسیت‌ها را تحریک می‌کند که به باززایی سلول‌های پوست و افزایش اپیدرم کمک می‌کند.

اثرات روغن دانه انار در جلوگیری از بروز التهاب:

التهاب می‌تواند توسط بسیاری از عوامل، از قبیل شرایط نامطلوب محیطی، استرس و رژیم غذایی ضعیف ایجاد شود. کنترل این پاسخ‌های التهابی احتمال بیماری را به حداقل می‌رساند و به حفظ جوانی پوست کمک می‌کند.

این محصول بازدارندۀ بیوسنتز پروستاگلاندین، ترومباکسون‌ها و لوکوترین‌ها است که نقش کلیدی در فرایندهای التهاب، تجمع پلاکت و تشکیل لایۀ آتروما به‌عنوان فرایندهایی که با بیماری‌های قلب و عروق مرتبط هستند، دارد.

همچنین روغن انار منجر به ارتقای سطح تحمل گلوکز و سرکوب التهاب مرتبط با چاقی می‌شود.

اثرات روغن دانه انار در پایین آوردن کلسترول:

میزان بالای چربی‌های غیراشباع چندگانه منجر به حفظ سطوح نرمال کلسترول می‌شود. بهبود پروفایل لیپیدی در چربی خون در افراد مواجه با هایپرکلسترولمیا تأیید شده‌است.

اثرات روغن دانه انار بر روی تعادل هورمونی:

این محصول باغث تسکین‌ علائم منوپاز گردیده و دارای فیتواستروژن (استروژن گیاهی) سازگار انسانی است که باعث  تعادل هورمونی و سلامت پوست در زنان و همچنین مردان می‌شود.

اثرات روغن دانه انار در پیشگیری از سرطان:

این محصول حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری B1، B2، C، پتاسیم و منیزیم که ضد سرطان بوده، هست و بازدارندگی از تکثیر سلول‌های سرطانی سینه، پروستات و کولون در محیط کشت بافت در بهبود وضعیت افراد موثر است.

ماده موثر محصول:

هر کپسول نرم حاوی 500 میلی‌گرم روغن دانۀ انار است که دارای حداقل 70درصد پانیسیک اسید می-باشد. در تولید دیواره کپسول از ژلاتین و گلیسرول استفاده شده‌است.

میزان مصرف:

دو کپسول در روز برای کمک به حفظ سطح کلسترول طبیعی خون - یک کپسول برای محافظت در برابر استرس های اکسیداتیو - این فرآورده نباید جایگزین رژیم غذایی معمول استفاده شود - بیش از میزان توصیه شده استفاده نشود. به منظور مصرف این دارو با پزشک مشورت گردد.

هشدارها و موارد منع مصرف:

چنانچه به روغن دانه انار یا هر یک از اجزای این فرآورده حساسیت دارید از مصرف آن خودداری کنید.

نکات مهم:

فرآورده را دور از دسترس کودکان، در دمای کم‌تر از 35 درجۀ سانتی‌گراد و دور از نور مستقیم آفتاب نگهدارید. نگه‌داری فرآورده در بسته‌بندی اولیه، باعث حفظ آن از رطوبت محیط می‌شود.

عوارض جانبی:

احتمال بروز عوارض جانبی در برخی افراد وجود دارد. در صورت ایجاد و توسعۀ آن، استفاده از فرآورده را قطع کنید و با پزشک خود تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

3 سوال درباره اسیدهای چرب امگا 3!

سوال اول: فواید اسیدهای چرب امگا 3 برای بدن چیست؟...

داورهای تجویز شده می تواند بر اثربخشی واکسن کرونا تاثیر گذارد!

چه داروهایی می توانند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کنند؟...

تردید برای تزریق واکسن کووید-۱۹ رو به افول است!

مطالعه منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا(JAMA) گزارش می...

آیا اومیکرون مشابه سویه آنفلوانزای سال 1918 میلادی عمل می کند؟

این رخداد در همه گیری آنفلوانزای 1918 نیز اتفاق افتاده...

محصولات مرتبط

Be the first to write a review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!
درخواست مشاوره تلفنی

    درخواست مشاوره تلفنی

    لطفا اطلاعات داخل هر فیلد را تکمیل بفرمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما
    تماس تلفنی برقرار کنند!

    تلفن تماس : 37741900 025
    ایمیل : info@kavianipharmacy.ir